A Balmain útja a kezdetektől, napjainkig

A kollekció bemutatója előtt, nézzünk kicsit körbe a Balmain háza táján. Lássuk honnan is indult hódító útjára, és mitől vált ez az eredetileg haute couture divatház napjaink legfelkapottabb márkájává!

Pierre Balmain 1914. május 18-án látta meg a napvilágot Saint-Jean-de-Maurienne-ban.
Édesapja drapériákkal foglalkozott, édesanyja pedig egy butikot üzemeltetett Galeries Parisiennes néven.
A kis Pierre egész korán közel került a divathoz, ugyanis a tanítás után gyakran besegített a család női tagjainak, így a csodaszép kelmék iránti szeretete már egész hamar megmutatkozott.
1933-ban megkezdte egyetemi tanulmányait akkor még úgy gondolta, hogy építész lenne, de a divat iránti elkötelezett szerelme és a szíve nem engedett, éppen ezért ideje nagy részét ruhák tervezésével töltötte. 1934-ben ellátogatott Edward Molyneux-hoz ahol munkát ajánlottak neki, ekkor otthagyta az iskolát amit öt szakmailag sikeres év követett. A II. Világháború idején Lucien Lelong mellett dolgozott (itt találkozott Christian Dior-ral), ám Pierret se kerülhette el a katonaság, így néhány évre búcsút kellett intenie a divatszakmának.

1945-ben leszerelt és megalapította saját márkáját!
A háború során a nők hozzászoktak ahhoz, hogy ruháik sokkal inkább a praktikusság felé hajlottak mint a divat irányába, ám a fegyverletétel után, az olyan tervezőknek hála mint például Balmain ismét a nőiesség került a középpontba (továbbá a teljesség végett köszönhető ez még Christian Dior-nak, a Balenciaga-nak és a Givenchy-nek is), és az öltözködés már az esztétikum irányába is hajlott.

Pierre Balmain (1914-1982), couturier français et Paulette Caillaud, mannequin française. Paris, 29 août 1952.

Az első kollekciójáról a Vogue a következőképpen nyilatkozott, “csodaszép ruhák, amiket tényleg viselni akarsz”, a pozitív soroknak hála a siker borítékolható volt, és a tervező olyan rajongókra tett szert mint a windsori hercegnő.
Kreációi könnyedek és légiesek voltak, és bár a trendek mást diktáltak, ő továbbra is megmaradt a haute couture vonalnál. Így megrendelői mindenben szabad kezet kaptak, és személyre szabott darabokat tudhattak magukénak.
Balmain a kezdeti években aktívan építette nemzetközi hírnevét is, 1947-ben Ausztráliában ért el sikereket, 1951-ben pedig az Egyesült Államokat hódította meg. Utóbbi esetében már kénytelen volt észrevenni az üzleti potenciált, így belekezdett a ready-to-wear darabok árusításába, ami 1955-ben meghozta neki a Neiman Marcus Fashion Award-ot. Olyan hírességek szavaztak bizalmat neki mint Marlene Dietrich, Katharine Hepburn, Bridget Bardot vagy éppen Sophia Loren.

balmain balmain2A divat szerelmese volt, így próbált minden területen alkotni, 1968-as téli olimpiára előszeretettel tervezett szereléseket, valamit a Malaysia Airlines dolgozóinak egyenruhája is az ő nevéhez köthető, és 1975-ben az Air France első női pilótája is Balmain egyenruhában állt munkába.

1982. június 29-én halt meg Párizsban, pont miután befejezte őszi kollekciójának vázlatait.
A Balmain házat ezek után Erik Mortensen vette át, őt pedig Oscar de la Renta követte aki 1993-tól egészen 2002-ig dolgozott a márkának. Úgy tűnt, hogy az egyik legjobbat sikerült megtalálni a feladatra, ugyanis Oscar hasonlóan látta a dolgokat ahogy hajdan Pierre, és bár nagyon próbálkozott, az a fajta érdeklődés ami most lengi körül a divatházat sajnos sehol sem volt.

oscar
2006-ban Christophe Decarnin nevezték ki a vezetői pozícióra, aki egy új, fiatalos, amolyan glam-rockos oldalát hozta ki a márkának, ezzel pedig a Balmain név új értelmet nyert minden korosztály számára.

baémainChristophenak azonban számos gondja akadt, és kicsit ködös indokokkal végül 2011-ben megváltak tőle, őt a mindössze 26 éves Olivier Rousteing került a divatház élére.
Ami úgy tűnik az eddigi legjobb döntés volt, ugyanis Olivier amellett, hogy remek tervező, nagyon jól kommunikál a különféle közösségi oldalakon is, és tudja jól, hogy mit és hogyan kell eladni. Gondosan ügyel arra, hogy ismeretségi-, baráti körét is olyan hírességek tegyék ki akikkel menő lógni, és nem utolsósorban már önmagukban élő reklámfelületet biztosítanak a brandnek. Egész egyszerűen divat vele jóban lenni és ezt ő is nagyon jól tudja, nem kell félteni, ugyanis az úriember tehetségéhez azért megfelelő mennyiségű hiúság is társul!
olivier

Szóval minden adott volt, a Balmain gépezete biztos lábakon áll, így miért is ne döntött volna a H&M-es kollaboráció mellett?! Az egész együttműködést olyan nagy médiafigyelem kísérte, hogyha a svéd cégnek tervezett kollekció hatalmas bukás lenne, még akkor is milliókat hozna ez a felhajtás Olivier konyhájára (de ilyenről szerencsére szó sincs). Manapság már tényleg bármi eladható, ha a megfelelő emberek viselik és az egészhez még egy meggyőző kampány is társul. Szóval a képlet tökéletes!
Éppen ideje volt megcélozni azt a közönséget, akik figyelmét eddig inkább a fast fashion boltok kínálata kötötte le! És bár a kollekció nem sorolható az olcsóbb darabok közé, mégis teret kapott egy olyan szférában, ahol eddig nem volt jelen; az már más kérdés, hogy az utca emberének az eddigieknél kicsit jobban a pénztárcájába kell nyúlnia, de azt már mindenki döntse el maga, hogy mi mennyit ér számára. Egyébként némely darab ismerős lehet, hiszen Rousteing pár kreációját újragondolta, és most többek közt ezen korábbi ötletek is fogason lógnak majd annyi előnnyel, hogy az eredetihez képest elérhetőbb árakon kínálják majd.
Október 20-án volt a New York-i bemutató, és november 5-én pedig a nagyközönség előtt is végre lehull a lepel a kollekcióról. Bár a különféle kampányképek már hetek óta megjelentek, az igazi debütálás mégiscsak élőben lesz majd, mikor bárki szem- és kézügyre veheti a gondosan kidolgozott meseszép kreációkat (igen, kicsit elfogult vagyok), amik egészen biztos, hogy pár óra alatt elfogynak majd!

hm1 hm2 hm3 hm4 hm5Az árakat itt találod!

A következő helyeken megtaláltok
Facebook  Twitter  Tumblr  Lookbook  Pinterest

(képek forrása: telegraph.co.uk, pinterest)

Reklámok