Kamaszkorom kedvenc filmjei!

Tegnap este a szuper cuki Emma Stone egyik – szerintem az elmúlt évek egyik legjobb tinitémákat feszegető – filmjét néztem újra, az Easy A-t. Melyben felmerült azon gondolat, hogy de jó is lenne egy 80-as években játszódó filmben élni. A gondolatmenetre pedig ráfűz számtalan alkotást, melyek bár kicsiny hazánkban nem annyira ismertek – hiszen mindannyian jól tudjuk, a rendszerváltás előtt nem ömlött úgy ide be a nyugati filmipar minden terméke mint napjainkban.

Pont ebből kiindulva pedig elkezdtem én is azon gondolkodni, hogy mely filmek voltak azok amiket kislányként, vagy akár korai kamasz éveim elején láttam és amikre érdekes mód még ma is emlékszem…

Tegnap és ma

Az egyik legnagyobb klasszikus számomra, amit számtalanszor láttam!
Bár egy 1995-ös alkotásról beszélünk mégis a mai napig a kedvenceim közt van és akármikor megtudom nézni újra és újra.

A tartalomért katt ide!

tegnapésma

Lázadj!

A 60-as években játszódó film egy bentlakásos iskola szigorú falai közé invitál minket. A cseppet sem konzervatív lányok kicsiny csoportja, ezen keretek közt is talál egy apró kiutat, egy titkos társaság létrehozásával amit szabadságvágyuk szelei lengenek be.
A tartalomért katt ide!

lázadj

Meglógtam a Ferrarival

Szerintem ezen darabot mindannyian jól ismeritek! Az a tény, hogy 1986-ban készült mit sem változtat azon, hogy a mai napig egy emészthető egyestés film
Ugyanaz a John Hughes rendezte, akinek nevéhez számtalan híres 80-as/90-es sőt a 2000-es alkotás is köthető (többek közt a Belevaló papapótló, Huncutka, Reszkessetek betörők 1-2, Európai vakáció, Karácsonyi vakáció és a többi).

A tartalomért katt ide!

meglógtam

Tizenhat szál gyertya

Emma Stone ezt is megemlíti amikor azon ábrándozik, vajon melyik 80-as évekbeli filmekből merítene ihletet a saját életéhez.
A fent említett John Hughes legelső munkái közt szerepel ez a tinivígjáték, amiben semmi korszakalkotó gondolat nem hangzik el és nem is történik benne olyan újkeletű dolog amit ne láttunk volna már valamelyik álomgyárbeli maszlagban, mégis megvan az a különleges bája ami mára már kihalt a filmekből (de lehet csak elfogult vagyok).
Lábjegyzet: A 18 éves John Cusack is feltűnik a filmben egy kisebb szerepben :]
A tartalomért katt ide!

16szál

Nulladik óra

A felállás hasonló mint a korábbi két alkotás esetében (John Hughes – na meg a  80-as évek).
A gimnáziumi környezet már szinte adja magát és a film során megismerhetjük az öt főszereplő karakterét és azt hogy talán nem is számít az, hogy a suli mely kasztjába tartoznak mert valahol mindannyian egyformák.
A tartalomért katt ide!

nulladikóra

Neked melyik filmek voltak a kedvenceid sok-sok évvel ezelőtt, melyekre még ma is emlékszel?

A következő helyeken megtalálsz
Facebook  Twitter  Instagram  Tumblr  Lookbook

Reklámok