Méhnyakrák Megelőzési Hét

Októberben már írtam nektek a mellrák elleni küzdelem hónapjáról, most pedig újabb jó ügy érdekében ‘ragadtam tollat’…

Január harmadik hetében azaz most hétfőn kezdetét vette a Méhnyakrák Megelőzési Hét immár nyolcadik alkalommal. A kampány megpróbálja felhívni a nők figyelmét arra, hogy rendszeres szűréssel és védőoltással mindez megelőzhető.

Amikor megkerestek ebben a témában gondolkodási időt kértem, ugyanis nem voltam benne biztos, hogy ez beleillik az oldal arculatába, majd úgy döntöttem: legyen! Ugyanis ha már közületek pár lányt/nőt sikerül meggyőznöm ezen vizsgálat fontosságáról már megérte. Függetlenül attól, hogy ez az oldal nem feltétlenül ezen témában íródik attól még, nem szabad szó nélkül elmennünk ezen probléma mellett, ami évről-évre sajnos egyre több nőt, és ezáltal családot érint.

Ezen megelőzési hét alkalmából lehetőség nyílik kedvezményes áron hozzájutni a méhnyakrák elleni védőoltáshoz is két budapesti oltóközpontban (Intermed Oltóközpont, Budai Oltóközpont és Magánorvosi Centrum). Még több információt itt találsz:  www.oltokozpont.hu, www.budaioltokozpont.hu

Gondolom sokan közületek olvastok más magyar nyelvű oldalakat is, így ismerős lehet Szentesi Éva neve, akinek rovatát a Stylemagazin oldalán követhetitek. Évi megható őszinteséggel mesél a betegségéről, a szűrés fontosságáról és arról, hogy értékeljük az élet apró dolgait is,  mert soha nem tudhatjuk mikor találjuk szemben magunkat a egy rossz diagnózissal, mert sajnos mindannyian földi halandók vagyunk. Elgondolkodtató írásait ITT olvashatjátok. Innen is kívánok Évának sok-sok erőt, kitartást és azt, hogy ezt az erős ‘egyenesen pozitívan előre’ világszemléletét sohase veszítse el!

Pár évvel ezelőtt én is éltem a védőoltás lehetőségével és fél éven belül, mind a hármat megkaptam. Bár az orvosom figyelmeztetett, hogy ez se készpénz mindenre, de egy bizonyos fajta védelmet nyújt a HPV legsúlyosabb típusai ellen. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az oltás beadatása mentesít az alól, hogy évente egyszer részt vegyél a szűrésen. Az egészségetek ér annyit, hogy a 365 napból csupán 1 órát (még annyi se) arra szánjatok, hogy ellátogattok a nőgyógyászhoz.

A civil társadalom méhnyakrák elleni küzdelmének jelképe a gyöngy, amelyből Európa-szerte a magánemberek már 1.5 millió darabot vásároltak meg, támogatva ezzel a méhnyakrák elleni küzdelmet. Női bloggerinaként tehát én is csatlakoztam ehhez a kezdeményezéshez, így ha a cikk végén található kérdésre helyesen válaszoltok, megnyerhetitek a méhnyakrák-kampány szimbólumát: egy gyöngykitűzőt.

Print ecca-congress banner

Ezt a kitűzőt pedig most te is megnyerheted ha helyesen válaszolsz a következő egyszerű kérdésre:

Hogyan előzhető meg a méhnyakrák?

A helyes válaszokat a kerubinabmb@gmail.com címre várom! A szerencsések közt pedig kisorsolunk 10 darab gyöngykitűzőt!

