Utazás innen és túl

A gondolataim ismét csak úgy röpködnek, én meg leírom őket…

Szinte napi szinten bújom a különféle repülőjegyeket árusító oldalakat és imádok mindent ami utazással kapcsolatos. Egészen kicsi korom óta a tenger (és mondhatni ‘külföld’) szerelmesévé váltam és ennek szó szerint maradandó nyoma is maradt. Életem első élménye a tengerrel akkor ért, mikor egy hosszú éjszakai repülés után, reggel a szállásról kilépve megpillantottam azt a csodálatos kék hullámzó vizet és elkezdtem rohanni felé és persze el is estem, melynek nyomát a térdemen még ma is őrzöm :]

Az évek múlnak de vannak dolgok amik azóta se változtak. Sokaknak talán furcsa is lehet, hogy mondjuk szeretek repülni. Igen az utazás folyamata maga is örömmel tölt el és a végcél pedig csak felteszi arra a bizonyos i-re a pontot.
Tény hogy nem jártam be a világot és még rengeteg desztináció lebeg előttem (talán túl sok is egy élethez), viszont úgy vagyok vele, hogy szépen lassan haladva eljutok mindenhova ahova csak szeretnék és remélhetőleg sikerül is majd. Az egész csak rajtam múlik, hogy mit szeretnék és ahogy a Titokból azt már jól tudjuk, az élet el is hozza azt. Tapasztalatból mondom, ugyanis nem egy utam valósult így meg ;]

______

Írtatok már azzal kapcsolatban, hogy legyenek utazással kapcsolatos cikkek, ilyenek is szoktak lenni, ha erre-arra járok, általában készítenek Nektek beszámolót róla (ide kattintva párat el is olvashatsz ezek közül).
Most viszont úgy gondoltam, lassan itt a szezonja annak, hogy előkapjuk  jó öreg bőröndöt és kiválasszunk egy célt a térképen, lehet az belföld vagy akár külföld is. Ebben szeretnék egy kicsit segíteni Nektek, hogy viszonylag kevés pénzért a legjobbat hozzátok ki a nyaralásból.
A lentebb felsorolt oldalak nem reklámok, hanem a saját személyes tapasztalataink pozitív velejárói.

il_570xN.299903224_large

Belföldi utak ügyében sajnos nem sok tapasztalatom van, ugyanis a nyár kimerül abban, hogy Balaton (azon belül is leginkább Zamárdi, a Balaton Sound idején), Velencei-tó vagy a ráckevei nyaraló. Így ezen témában ne várjatok használható tippeket tőlem, nem ismerek jó szállodákat, vidéki éttermeket és strandokat se.

Külföld esetében ez kicsit más, de lehet csak azért mert többet olvasok róla és a barátok, ismerősök beszámolói is inkább ezekről szólnak. Azt tudom ajánlani, hogy ha nem találtok egy nektek tetsző utazási iroda kínálatot sem, akkor szervezzétek meg magatoknak a nyaralást. Higgyétek el nem nehéz, mi már évek óta így csináljuk és eddig csak pozitív dolgokat tudok feleleveníteni ezzel kapcsolatban. Egy dologra figyeljek csak, hogy a transzfer lehetőségeknek mindig az indulás előtt nézzetek utána, ugyanis nem mindig olyan egyértelmű a sok reptéri járat, és a végén még könnyen eltévedtek egy idegen városban. Akár írjatok a szállásadóknak, ők tudnak a legjobban segíteni ebben.

Az első és talán a legfontosabb a repülőjegy. Számos fapados társaság kínál remek lehetőségeket. Régebben bátran kijelenthettük azt, hogy a legolcsóbban a fapados légitársaságokkal utazhattunk, mára ez már egy kicsit módosult. Éppen ezért érdemes összehasonlítanotok a különféle árakat, amiket ma már számos oldalon megtehettek.
A két legnagyobb hazai fapados társaság oldalán mindig figyeljétek a különféle ajánlatokat, ugyanis ha szerencsétek van akkor potom összegekért lehet, remek ajánlatokhoz jutni. A Wizzair és a Ryanair szinte hetente új akciókkal várja az utazni vágyókat, desztinációikat leginkább európai városok teszik ki (megtalálható Törökország is mint opció és októbertől Dubai-al bővül a fapados úticélok listája). Az easyJet szintén ehhez a csoporthoz tartozik, itt viszont leginkább csak Franciaország, Svájc, Németország és az Egyesült Királyság városai közül válogathatsz.
Tipp: Minden esetben győződjetek meg arról, hogy az olcsóbb ajánlatok repterei nem esnek-e túl messze a kiszemelt várostól, ugyanis lehet nem éri meg annyit vonatozni ( se anyagilag, se idő ügyileg), hogy elérjetek a kívánt célhoz. A foglalás menetén végighaladva pedig mindig figyeljétek, hogy még mennyi plusz összeget tesznek rá, ugyanis a végösszeg lehet drágább lesz, mintha egy sima légitársasággal mentél volna és úgy már nem is éri meg. főleg ha még fizetned kell a feladott poggyászokért is (amikért a nem fapados társaságoknál nem kell, természetesen egy bizonyos súlyhatárig).
A legfontosabb pedig az, hogy amennyiben csatlakozáshoz szeretnétek használni a fapados járatokat, mindig figyeljetek arra, hogy egészen biztosan odaérjetek a kívánt városba, ugyanis ha késés miatt lekésitek a csatlakozást, abban az esetben nem kaptok új repjegyet egyik társaságtól se és sajnos saját zsebből kell megoldani a problémát (elvileg vannak kivételek, de szökőévente).

Nagy kedvencem a Pelikan.hu ahova szinte minden nap ellátogatok. Érdemes likeolni a Facebook oldalukat, ugyanis nagyon jó akciókat kínálnak a tengeren túlra is.
Ezeken kívül természetesen még nagyon sok oldal található az interneten ahol különféle akciókra bukkanhattok. A Google ebben pedig a segítségetekre is lesz.

Aki a buszos utakat választja, annak is nagyon sok lehetőség adott, személy szerint tudom ajánlani az utazas.info-t, egyszer nyaraltunk velük és síeléskor is náluk foglalunk szállást, jó áron sok európai országba kínálnak utakat (repülővel és egyéni kijutással is).
Nekünk ez a fajta utazás nem annyira tetszett, 15 órát (vagy akár többet) ülni egy helyben nem a mi világunk, így inkább kicsit többet költünk, hogy inkább repüljünk.

Szállások tekintetében az elsődleges célpontok számunkra például a  hostelek. A Hostelworld oldalán olcsón kínálnak, sokszor jó helyeket és  olyan szállásokat is lehet találni, ahol még reggeli is van (Bed & Breakfast). A félpanziós hotelekkel már volt rossz tapasztalatom, így úgy gondolom, az étkezés megoldható akárhol jó áron, nem feltétlen kell befizetni a szálláson azt.
Tavaly Bulgária esetében a hostelek nem voltak túl biztatóak és ezért a Booking.com oldalán kezdtem el keresgélni a lehetőségek közt, így akadtam rá egy nagyon jó és nem utolsósorban olcsó panzióra ami Várna városa felett volt. Ez viszont egy percig se okozott gondot, ugyanis a tulaj minden nap kocsival vitt és hozott minket a strandra, és mindezt tényleg potom összegért a finom reggelikről nem is beszélve.
Viszont ha barátkozni szeretnél és nyitott vagy mindenre, akkor ajánlani tudom a Couchsurfing oldalát. Melynek lényege az, hogy egy rövid regisztráció után, városokra lebontva nézelődhetsz a különféle vállalkozó természetű szállásadók oldalán, akik szívesen megosztják veled az otthonuk egyik ágyát vagy éppen kanapéját. Másik felük pedig amolyan önkéntes idegenvezetőként vállalkoznak arra, hogy megmutatják neked a várost ahol élnek. 2-3 napig illik maradni egy-egy helyen – elvégre más lakásában, privát szférájában vagy – viszont hátizsákos turistáknak remek lehetőség. Természetesen ez oda-vissza működik, és ha egyszer távoli barátodnak szállásra lenne szüksége akkor illik őt majd neked is befogadnod. Mi például tavaly így ismerkedtünk meg a későbbi New York-i barátunkkal. Egy gyors regisztráció után, már válogathattunk is a Nagy Alma szállásadói közül és ekkor találtunk rá. A kiutazásunk előtt mindent lefixáltunk vele és bár sajnos abban az időszakban nem tudott fogadni minket, a várost szívesen megmutatta nekünk. Így olyan részekre jutottunk el, ahova amúgy nem mentünk volt, megismerhettük kicsit a várost egy New York-i szemével miközben cidert kortyoltuk egy olyan pubban ahol Johnny Cash szólt :]

Ahogy a repülőjegyek esetében itt is elmondható az, hogy a Google remek akciós és olcsó szállásokat kínál, mind hostel, mind hotel terén, így érdemes rászánni akár pár órát is.

DSCF0926DSCF087820120814_141456SONY DSCSONY DSC

Tudom manapság nem olcsó semmi sem, de úgy vagyok vele, hogy nem azért dolgozzuk át az életünk nagy részét, hogy egy percet se élvezzünk belőle. A fiatalság mulandó, és idővel a dolgok is más fontossági sorrendet vesznek fel, amíg viszont tudunk és úgy ahogy lehet is, addig utazzunk és lássunk. Ha egy kicsit jobban utánajártok láthatjátok, hogy nincs lehetetlen és akár kevés pénzből is kihozhattok valami külföldi, vagy akár belföldi utat, ki mit szeretne. Nem fogok most összegeket írni, mert nem szeretném kiteregetni a dolog anyagi részét, de szerencsére minden esetben olcsón megúsztuk a különféle utakat. Gyűjtsetek vagy spóroljatok, mert megéri, ugyanis egy hét távollét képes feltölteni a testet és a lelket is, egy kis kényeztetés pedig mindenkinek jár.
Imádom a különféle városok illatát, igen nekem ez illat, egy ismertetőjegy, egy emlék, egy szelet abból ami ott van. A zajok, a tenger moraja, ahogy a hullámok a sziklákhoz érnek, az emberek, az ételek és megannyi dolog más és más, országonként, városonként és engem ez varázsolt el először is, és azóta is a felhők felett tart ez az érzés.

Bármilyen kérdésetek lenne a témával vagy mással kapcsolatban írjatok nyugodtan a kerubinabmb@gmail.com-ra!

Amennyiben érdekel a többi útinaplós beszámolóm is katt IDE.
More articles in this theme HERE

Továbbá a következő helyeken megtalálsz