Lisztmentes zabsüti és ami mögötte van!

Egy receptet szeretnék megosztani veletek, nem célom gasztro bloggá változtatni az oldalt, de úgy gondolom ha pár dolgot érdemesnek találok azt mindenképpen szeretném megosztani veletek is.

Nőként számomra is fontos az alakom és az egészséges táplálkozás, ezt úgy ahogy megpróbálom betartani. Ezért egy ideje tudatosan keresgélek a világhálón különféle lisztmentes sütemény recepteket.
Ehhez persze fontos megemlítenem azt is – remélem senkit nem fog untatni a téma – , hogy ezen új ‘hóbortomat’ sajnos a kényszer is szülte. Ugyanis körülbelül 1 évvel ezelőtt, valamikor karácsony után, fájdalmat éreztem a gyomromban, ami se gyógycseppek, se pirulák nem mulasztottak el. Eltelt pár hét és a fájdalom néha már napokra, aztán hetekre megszűnt, de bizonyos időközönként újra visszatért. Így nagy nehezen de rávettem magam egy teljes kivizsgálásra nyár végén. Egyik barátnőm ajánlotta nekem a Vegatesztet, ugyanis az olyan allergiákat is kimutat amit egy hagyományos vérvétel nem. Így a Szerelemmel együtt el is mentünk.

531140_522157877797115_435511397_n_large

A teszt pedig megoldást adott a folyton felbukkanó fájdalomra, a szervezetem érzékeny – allergia jelzőt használni nem merem, mert még nem alakult ki teljes mértékben – a különféle állományjavítókra (sok E), a gluténra, vagy 10 féle fű-fa-virágra és olyan különös dolgokra mint a formalin vagy a dohányfüst. Így sok minden világossá vált, ugyanis az azt megelőző 1 évben egy bizonyos ‘Nem hizlaló’ módszer szerint táplálkoztam (rendeltem, az üzleteikben vásároltam mindenfélét), amit most nem szeretnék nevén nevezni. Nem akarok senkinek negatív reklámot csinálni, hiszen nem tehetnek róla, hogy a szervezetem nem bírta az ő ételüket, gondolom ezerből, sőt lehet tízezerből egy voltam. Ezen ételek fogyasztását le kellett mérsékelnem, olyan minimális szintre, hogy mostanában 1-2 havonta veszek valamit tőlük.
A többi érzékenység témája nem tartozik ide, de volt amit sejtettem és volt ami meglepett!
A szervezetem savassága pedig 60%-os volt, ami nem tragédia még, de sajnos nem is a legjobb.
A megoldást egyes ételek elhagyása jelentette, illetve sok zöldség és gyümölcs beiktatása.
A fehér liszt – ha nem muszáj – tiltólistára került , helyette rizstészta, barna rizs, zab és tönköly termékek kerültek az étrendembe. A sok édesség fogyasztását is mérsékelnem kellett ugyanis ezek se a legjobbat hozzák ki a szervezetben.
Elkezdtem lelkesen vásárolni különféle lúgosító vizeket, illetve  szedem a zöldvér tablettáit.
A fentebb leírt dolgok nem kőtáblába vésett törvények, így néha egy-egy pizza, sima tészta, vagy egy szelet csokitorta még nem bűn, csak a mértékletességnél kellett meghúzni egy vonalat. Mondanom se kell, hogy azóta nem fáj a gyomrom se és ez többet ér minden finomságnál :]

_______

Ezen kitérő után lássuk a receptet, amit a Dublin Felett az Ég blogról szedtem.

Hozzávalók:
10 dkg zabpehely
10 dkg dió
3/4 tk szódabikarbóna
10 dkg puha vaj
8 dkg gyümölcscukor (vagy nyírfa pl.)
2 ek frissen reszelt citromhéj
1/2 vaníliarúd
1 tojás
1 tojás fehérje (szerintem elég az egy tojás, legközelebb a plusz fehérjét kihagyom)
pár szem egész dió a díszítéshez

+ én tettem még bele kókuszreszeléket és fahéjat is, a tetejét pedig mandulával és vörösáfonyával díszítettem

Elkészítés:

  • A sütőt 200 fokra melegítjük elő (gáz 6-os).
  • A zabpelyhet egy serpenyőbe öntjük és alacsony lángon megpirítjuk (kb. 2 percig). Amikor kész, kézi darálóval finomra őröljük kb. a 2/3-át.
  • Ezután a diót is megpirítjuk, majd ledaráljuk vagy finomra zúzzuk.
  • Egy tálkában összekeverjük a megőrölt zabpelyhet és diót, a szódabikarbónát és a maradék nem megőrölt zabpelyhet is.
  • Egy másik tálkában a cukrot a vajjal krémesre keverjük, majd hozzáadjuk a reszelt ciromhéjat, a kikapart vaníliarúdat és a tojást valamint egy tojásnak csak a fehérjét. Ezeket is jól összedolgozzuk (robotgéppel). Összevegyítjük a száraz összetevőket a vajas-cukros-tojásos masszával.
  • A tésztából dió nagyságú golyókat formálunk, vagy amekkorához kedvünk van. Ezeket a sütőpapírral kibélelt tepsire helyezzük és óvatosan lelapítgatjuk.
  • A kekszeket 8-10 perc alatt sütjük meg, majd rácson hűlni hagyjuk.

Az eredmény pedig így nézett ki….

b409d97a38bd11e2baac22000a1fbda6_7DSC_1139

Reklámok