Interjú – Sonnette Műhely

Régebben nem annyira érdekeltek az ékszerek, aztán ahogy teltek az évek úgy váltak egyre inkább kedvenceimmé. Manapság pedig nem telik el úgy hét, hogy ne lepjem meg magam valami kis apró kinccsel. Ez az út vezetett végül ahhoz, hogy ráakadjak Takács Györgyi munkáira és elhatározzam, hogy elkészítem életem első interjúját. A legideálisabb alany pedig ki más lehetett volna mint a Sonnette Műhely lelkes, kedves és mosolygós tervezőnője Györgyi?!

Kerubina: Már egy ideje figyelemmel követem a munkáidat, viszont az olvasóimnak még könnyen lehet, hogy ismeretlenül cseng a neved. Mondanál egy pár mondatot magadról?

Györgyi: Beszéljenek az ékszerek…

Kerubina: Mikor döntötted el, hogy ezzel szeretnél foglalkozni?

Györgyi: Stylist jelöltként, hogy közelebb kerüljek a tűzhöz, egy divatműhelyben kezdtem munkálkodni; heti pár alkalommal megfordultam kirakatot, üzletteret rendeztem, részt vettem a ruhapróbákon, ötletelgettem, s fejben folyamatosan alkottam… Majd egy-egy ruhadarabhoz felmerült igényként az ékszertervezés és készítés, legyen az menyasszony, vagy egy lányka születésnapja, így kiélhettem kreativitásom, s az adott anyagokból elkészültek az első darabok. A belvárosban élek, szeretek napközben sétálni, impulzusokat gyűjteni innen-onnan. Egy ilyen alkalommal láttam meg egy táskakészítő kirakatát, mely ugyanúgy, mint mindig valamiért akkor is megfogott. Ez volt az első zsák hulladékbőröm ;)… Majd pár hónap múlva megszületett az első bőr virágfüli nyaklánccal, s amikor bevittem az üzletbe, aznap meg is lett a boldog tulajdonosa. Ez közel két éve történt.

Kerubina: Sonnette Műhely, olyan franciásan cseng…Hogy jött ez a névválasztás?

Györgyi: A bőr virágfülit ma is a Sonnette Műhely védjegyének tartom, innen a névválasztás is. A sonnette franciául többek közt virágzást jelent, csengetést, harangszót… Ez a név mindannak a hírnöke, amit adni tudok; egy szelet francia életérzés belőlem; a természetes, s olykor már-már naturalisztikus, meghökkentő elegancia.

Kerubina: Egyedül dolgozol vagy esetleg vannak segítőid?

Györgyi: Jelenleg a brand összes munkafázisát egyedül, önerőből működtetem. A sonnette után ott a műhely szó, ez is tudatos választás. Ez a műhely most az otthonom egy része, olykor már-már az egész teret uralva. Későbbiekben ez a tér nem csak az ékszerkészítést, s nem csak egy alkotót hivatott jelenteni, hanem azokat az embereket akikkel folyamatosan tervezünk, ötletelünk azon, mi mindent fog majd mondani ez a név. Egy kedves barátommal, aki szinte nap mint nap nyomon követi hogy növi ki magát mindez, egy késő estébe nyúló ötletelést követően született meg a fringillidé-pintyő kollekció. S sok-sok ilyen inspiráló találkozás ad ihletettséget egy-egy darab létrejöttéhez – az élet támogat mindehhez, mindenben, mindezért.

Kerubina: Az elmúlt szezonban nagyon kedveltek lettek a különböző gallérok és az erre hajazó nyakékek. Ezeket Karl Lagerfeldnél természetesen már rég megszokhattuk, mégis úgy látom itthon mostanra teljesedett ki legjobban. Láttam készültek ilyen szépségek is a műhelyedben. Mennyire befolyásolják a különböző darabokat, az aktuális trendek? Mondjuk figyelemmel követed a külföldi ékszerkészítők munkáit?

Györgyi: Mind ékszerkészítőként, mind stylistként figyelemmel követem a külföldi és a magyar ékszerkészítők, divatházak munkáit egyaránt. Ez óhatatlanul formálja, alakítja mind a lényemet és a művészetemet egyaránt. S valahogy mindig támogatjuk egymást a trendekkel, már évek óta; legyen az a virág, a gallér, a barokk, vagy az örökzöld ;)

Kerubina: Milyen sűrűn kerül ki újabb kollekció a kezeid alól?

Györgyi: Nálam is megmutatkozik a tavasz-nyári s az ősz-téli időszak; mind színekben, mind formákban. Mindennek van játékos és komoly oldala egyaránt, megmutatva a már korábban említett kettősséget. Meglepően sokat lehet játszani a bőrök, a hulladékbőr nyújtotta lehetőségekkel, hiszen mindegyik darab más és más. A későbbiekben egy másik oldaláról is szeretném megközelíteni az alkotást, s az adott darabok mellé, aktuálisan egy-egy tudatosan felépített kollekciót is fogok készíteni.

Kerubina: A Cukrosüveg névre keresztelt ékszereket szemmel láthatólag a természet ihlette. Annyira különleges alkotások, hogy sokan talán meg is hökkenek rajta, mégis ezt hova lehetne felvenni?! Úgy gondolom így a nyár vége felé, remek ötlet visszahozni a zöld fű és a meleg idő hangulatát. Te hogy gondolod ezeket? Honnan inspirálódsz? S nem utolsósorban, honnan jönnek ezek a kedves fantázianevek?

Györgyi: A cukorsüveg kollekció a francia divat és kertek ihlette darabok; műfűből készült gallér nyakékek, fülbevalók. Annak idején készítettem a sonnette-virágfülihez egy kísérőkártyát, melyre egy sávban műfüvet ragasztottam. Ez később flyers-é nőtte ki magát és széles körben nagy sikert aratott a vásárokon. Végül ezt a vonalat továbbgondolva, beültetve a franciaságba születtek meg a tavasz-nyári időszakra ezek az ékszerek. S ezek életvonalát is a közönség írja, hiszen a mai napig az egyik legnépszerűbb termék, mind szakmai berkekben, mind pedig hazai és külföldi designkedvelő vásárlók körében. Itt az ősz, s mára elmondhatjuk; valóban örökzöld. A cukorsüveg fantázianév egy gyerekkori emlékből táplálkozik. Amikor kertes házba költöztünk, Apu elkezdte hódolatát élni a kertnek, kertészkedésnek. Így sziklakertünk egyik oszlopos tagja ma is, az akkor gyermeki fantáziámat oly jól megmozgató cukorsüveg, mely egy örökzöld, érzékeny, apró tűlevelű, de mégis egy karakán erős növény. A lorina darabok pedig kedves újdonsült édesanya barátnőm, Hajnalka lánya után, vagy éppen tiszteletére születtek, s kapták nevüket…? Minden egyes darab valamiért, valahonnan születik, a nevük is sokatmondóan lelkemből táplálkozik – a francia attitűd az ami örök.

Kerubina: Milyen anyagokkal szeretsz a leginkább dolgozni?

Györgyi: Itt is megmutatkozik az, hogy az általam használt anyagok skálája széleskörű és nyitott. Szeretem a fémet, a fát, az ásványokat és a kerámiát is. Azonban a bőrhöz, mint természetes, sokszínű anyaghoz fűződő viszonyom a legmeghatározóbb a brand életében.

Kerubina: Van esetleg kedvenced – természetesen a saját darabjaid közül?

Györgyi: Éppen mindig az a kedvenc, ami elkészül; amit legutóbb magamnak is elkészítettem az egy zöld lorina szett, melyhez szőrmét is használtam, imádom ;)

Kerubina: Mint számos tervező esetében, gondolom nálad is van egy célcsoport, akiket szeretnél megcélozni. Kiknek ajánlanád a kreációidat?

Györgyi: Azoknak szól, akikhez tud szólni. Tükrözve, ama francia életérzést, melyet képviselek a mindennapjaimban, s így a művészetemben egyaránt.

Kerubina: Minden kezdet nehéz, de úgy gondolom sok pozitív visszajelzést kapsz, ami mindig erőt ad ahhoz, hogy valami újat alkoss. Vannak esetleg távlati tervek? Terjeszkednél külföldre is?

Györgyi: Szerencsére már alapjaiban egy támogató környezetből indulhattam a Divatműhelynek, tagjainak, barátaimnak, családomnak köszönhetően és ők a mai napig látják, érzik, hogy mi ez, miből ered, hova tart. Ugyanakkor egy adott üzlet eladóinak elismerése esetleges észrevételei, az eladások mutatói is fontos visszajelzések. Célom a folyamatos fejlődés mindebben. Természetesen felépítettem mind a rövidtávú, mind a hosszútávú tervem. S igen ebben ott szerepel a külföldi megjelenés is, az együttműködő munka, a lehetőségek repertoárjának bővítése, a szakmai fejlődés éppúgy, mint sok minden más. Épp most is valami új létrehozásán munkálkodunk közösen a Ten PhoArttal


Kerubina: Hol juthatunk hozzá ezekhez a kis kincsekhez?

Györgyi: Több üzletben, s vásárokon, valamint a Meskán is találkozhattok velem, az ékszereimmel. S itt szeretném megemlíteni, hogy kicsit mindig az adott üzlethez, s vásárlóköréhez érkeznek a darabok;Barack Divatműhely – péntekenként személyesen velem, MonoFashion Shop, Lollipop Factory Budapest, Hybridart Design Shop, Grand Village Budapest

Ha megtetszettek Györgyi munkái és érdekelne még többet apróság akkor látogass el a Facebook oldalára amit IDE kattintva megtalálsz. Ha az internetes vásárlást részesíted előnyben akkor pedig irány a Meska és azon belül is a Sonnette Műhely oldala ITT.

Végül pedig következzenek személyes kedvenceim, a Cukrosüveg kollekción kívül…

Reklámok